Je voetafdruk

Jaar

Plaats

Amsterdam

Klimaatbankje: Waar wachten we nog op?

Wanneer komen we in actie om de klimaatcrisis op te lossen? Wachten we net zo lang totdat het water ons aan de lippen staat of zorgen we er snel voor dat we drogen voeten houden?

Duurzaamheid

Het parkbankje lag te vergaan in een werkplaats van de gemeente. We hebben het samen met producent Amsterdam Street Art mooi upcycled tot dit Klimaatbankje.

Locaties

Ons Klimaatbankje reist langs verschillende plekken. Eerder was het onderdeel van ons project Klimaat Op Straat. Nu staat ie aan het IJ, bij Tolhuistuin.

Hoe hoog komt het water?

Op de nieuwste locatie van het bankje (aan het IJ in Amsterdam) kan het water bij overstroming 1,5 meter hoog komen.

Benieuwd hoe hoog het water bij jou komt? Check de website overstroomik.nl!

Denemarken

Het idee van verhoogde parkbankjes komt uit Denemarken, waar de publieke omroep TV2 de campagne lanceerde: Onze aarde, onze verantwoordelijkheid. De televisiezender heeft door heel Kopenhagen dit soort bankjes geplaatst.

Locatie

Het klimaatbankje staat nu bij Tolhuistuin op de IJpromenade, tegenover Amsterdam Centraal Station.

Mede ogelijk gemaakt door:
Meld je aan voor de nieuwsbrief! Dan ben je als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen en activiteiten van het Klimaatmuseum.