Maker

Sun City

C.O.S.A.S. (City of Sounds and Silence)

Jaar

Plaats

Amsterdam

C.O.S.A.S. (City of Sounds and Silence)

Ssst. Hoor je dat? Doe mee met dit luisterspel en maak een wandeling door de stad van de toekomst. Een stad van rust en drukte, vertrouwd en onbekend, utopisch en dystopisch tegelijk. Maar in ieder geval een stad waarin fossiele brandstoffen, zoals olie, kolen en gas, niet meer gebruikt worden. Luister en beeld je deze stad in: Hoe ziet ze eruit? Hoe ruikt ze? Hoe voelt ze? Het is aan jou.

C.O.S.O.S. was onderdeel van onze pop-up op Utrecht Centraal Station en onze showcase op Eurosonic Noorderslag.

Sun City

Sun City is een muziektheatercollectief. Het collectief bestaat onder anderen uit Frank van Kasteren (1989), Ivo Schot (1990) en Jeek ten Velden (1982). Ze maken voorstellingen, installaties en muziek over de stad van de toekomst. Ze geven ook seminars. Met C.O.S.A.S. werd het collectief in 2017 genomineerd voor de Post-Fossil City Contest van de Urban Futures Studio (Universiteit Utrecht).

Fossiele brandstoffen

Dampende fabrieken, drukke wegen en volle koeienstallen: we stoten enorm veel broeikasgassen uit, zoals CO2 en methaan. Die broeikasgassen ontstaan door het verbranden van fossiele brandstoffen. Het is dus belangrijk om na te denken over andere manieren om onze energie op te wekken. Doe je mee? Geef online antwoord op de vraag: Welke energie gebruiken we in een duurzame wereld?