18 juli t/m 13 september 2020
Forteiland Pampus

Het Klimaatmuseum gaat voor Pampus

In de zomer van 2020 ging het Klimaatmuseum voor Pampus. Drie kunstenaars (geselecteerd met een open call) creëerden en exposeerden nieuwe kunst over klimaat op Forteiland Pampus. Daarbij lieten zij zich inspireren door het eiland en de bezoekers.

Van 18 juli tot 15 augustus waren de kunstenaars veel op het eiland aanwezig om hun nieuwe kunst te creëren. Daarna waren de kunstwerken nog tot en met 13 september te bewonderen als expositie. Allemaal coronaproof. Het was een geweldige zomer.

Programma

Tijdens het project organiseerden we ook een publieksprogramma (helemaal coronaproof), met:

• Workshops (meedoen met de kunstenaars)
  • Meetups (in gesprek gaan met klimaatexperts)
  • Sleepovers (magisch!)

Meer informatie.

De kunstenaars

India Rose Klap
Kent Chan
Anne Fehres & Luke Conroy

Doe mee

Tijdens dit project stelden de 3 deelnemende kunstenaars een eigen vraag aan de bezoekers. De antwoorden hielpen hen bij het maken van hun kunstwerk. In totaal hebben maar liefst 451 bezoekers meegedaan. Inspirerend!

Nu zijn de kunstwerken af, maar je kan nog steeds meedoen. Want elk antwoord helpt ons op weg naar een duurzame wereld.

Meedoen kan nog steeds online.

Over Pampus

Forteiland Pampus ligt in het IJmeer voor de kust van Amsterdam en Muiden. Het is een museum, UNESCO Werelderfgoed en onderdeel van de historische verdedigingslinie Stelling van Amsterdam. Het eiland werkt er momenteel aan om volledig duurzaam en zelfvoorzienend te worden.

Dit project werd mede mogelijk gemaakt door: